BeTri

Nechte si sestavit kompletní tréninkový plán na míru

Vytrvalostní sporty jsou časově náročné a kladou velké nároky na disciplínu. Pokud patříte k těm, kdo chce využít svůj čas efektivně a dát svému tréninku smysl a řád, právě vám nabízíme strukturované tréninkové plány. Tréninkové plány, které na vás budou klást větší nároky, abyste dosáhli svého cíle, ale abyste přitom měli čas na svou rodinu, přátele a práci. Ve spolupráci s trenérem, který vám bude tvořit tréninkovou zátěž, a který pro vás bude nejen motivačním prvkem, ale i strážcem vaší fyzické a psychické odolnosti.

Na začátku je potřeba stanovit cíle spolupráce 

Každý sportovec má své vysněné mety. Pro někoho je cílem uplavat souvisle 500m, pro jiného zlepšit si osobák na 5km v běhu či rovnou vyběhnout na Sněžku. Nakonec jsou i tací, kteří cílí rovnou na kvalifikaci na Ironman Hawaii.
 
Není závod jako závod a cíl nemusí být jen jeden. Pokud se rozhodnete pro spolupráci s trenérem, společně stanovujeme prioritu jednotlivých závodů a cílů, které chcete v sezóně absolvovat. Závody nebo cíle nejdůležitější, tj. s prioritou A, by měli být max. 2 za sezónu. Říkáme tomu dvouvrcholová sezóna. K ostatním metám, ne tak významným, si přiřadíme prioritu B a C. Tyto závody nebo cíle absolvujeme z plného tréninku nebo se rozhodneme je v rámci plánu vyřadit. Tak co jakou metu máte v plánu pokořit vy?

Periodizace sezóny aneb plán má své období

Při plánování celoročního plánu rozdělujeme sezónu do jednotlivých období. Přípravné období, ve kterém zlepšujeme svou výkonnost a psychickou odolnost. Předzávodní období, kdy ladíme tělo na závodní výkon. Závodní období, která v několika dnech nastartuje vše k maximálnímu výkonu. A nakonec přechodné období, kdy necháváme tělo odpočinout a s přáteli si předáváme zážitky ze závodní sezóny.


Časové možnosti

Cesta k cíli není jen jedna, každopádně je potřeba si nalít čistého vína a říct si, kolik reálně času můžete tréninku věnovat. K osobnímu rekordu na 5km vám bude stačit 5 hod tréninku týdně, kvalifikace na Hawaii už bude časově náročnější.


Propojení s účty

Žijeme v plně digitálním světě a my toho maximálně využíváme. Tréninkové plány připravujeme pomocí jedné z nejlepších sportovních aplikací Training peaks (TP). V této aplikaci vidí sportovec svůj individuální plán na nadcházející měsíc a trenér má možnost vyhodnotit absolvované tréninky svého svěřence. Vše se děje přes PC, tablet či mobil.
Jak dojde k propojení sportovce a trenéra? Jednoduše. Na první schůzce vám pošleme odkaz, kterým si vás přidáme do tréninkové skupiny v TP.  Aby se data stahovala do TP automaticky je potřeba propojit s TP další účty.
Například Garmin Connect, Zwift, Rouvy, Sufferfest, Suunto, Apple Watch atp. S tím si také poradíme.

Vybavení

Trénovat správně znamená dodržovat nejen čas a vzdálenost, ale i přesně volit intenzitu tréninku. Intenzita se těžko odhaduje, a proto je důležité mít správné vybavení, které bude výborným rádcem. S výběrem toho nezbytného vám rádi poradíme. 

Průběžné vyhodnocování

Zda se trénink ubírá správným směrem ověřujeme v pravidelných testech v průběhu celé sezóny. V plavání jsou to pravidelné CSS testy, na kole pravidelný FTP test a na běhu 3/9 min test na dráze. Termíny testů máme předem stanovené na celý rok dopředu a snažíme se je dělat skupinově pro vaši větší motivaci. Ale pokud se nemůžete společných testů zúčastnit je možno testy absolvovat individuálně nebo si je dát v rámci nějakého závodu.

Závodní plán a strategie

Zvolené tempo a taktika pro závod je nedílnou součástí úspěchu. Před každým závodem pro vás vytváříme závodní plán, využíváme pro to aplikace WKO5 a BestBikeSplit. Závodním plánem je v tomto případě myšlena strategie do daného závodu. Využíváme také know-how ex-profesionálů ve skupině, kteří například se znalostí tratě poradí s taktiku do závodu.


Zátěžové testy

Úzce spolupracujeme s ústavem tělovýchovného lékařství při 1. LF UK a doporučujeme každoročně absolvovat 1-2 zátěžové testy. Potvrdíme si tak rostoucí výkonost a tomu odpovídají stav vnitřního prostředí.

Tréninkový plán je znám na měsíc dopředu

Plány sestavujeme většinou na 4 týdny dopředu a to primárně ze tří důvodů. Prvním je, aby tréninky na sebe navazovaly postupně zvyšující zátěží a poté, co tréninky úspěšně splníte, jsme mohli připravit další o něco náročnější týdny.  Druhým důvodem je to, že jsme schopni plán více napasovat na vaše vlastní časové možnosti, které se v čase mohou měnit. Třetím, neméně významným důvodem, jsou fyziologické změny v organismu na zátěž, které se propíšou do našich tělesných schránek teprve zhruba po 4-8 týdnech systematického tréninku.

Vyhodnocování plánů

Plány vyhodnocujeme průběžně po každém tréninku komentáři přímo v aplikaci v TP, telefonicky nebo osobně na pravidelných schůzkách.

Skupinové tréninky

V Praze se můžete přidat na naše skupinové tréninky plavání v Aquacentru Šutka nebo v Podolí. Rovněž máme 2x týdně běžecké a posilovací tréninky na atletickém ovále v Čimicích.

Víkendové kempy a soustředění

Můžete s námi vyrazit i na pravidelné víkendové kempy v Srní nebo Třebíči, které zapadají do celoroční koncepce Betri. V březnu a dubnu pořádáme rovněž zahraniční soustředění na Mallorce a v Andalusii.

Cena tréninkových plánů

od 2200 CZK/měsíc


Trenérské úspěchy

V naší tréninkové skupině se připravují borci jako Petr Faltýnek, který skončil po roční spolupráci na 5. místě celkově v čase 9:15 na Slovakmanovi. Honza Kovalovský několikanásobný účastník IM Hawaii. Petr Míl dlouholetý reprezentant ve Skyrunningu, 6. místo na extrémním závodě ICON Xtri v Livignu.
Ale stejně jako úspěchy těchto borců nás těší hlavně osobáčky nebo první dokončené závody všech členů týmu.
V sezóně 2020 celkem 30 našich sportovců pokořilo své osobní maximum a na start se poprvé postavilo 40 nováčků, kteří úspěšně dokončili svůj první triatlon.


Vybrané výsledky našich závodníků v sezóně 2019/2020:

Poloviční ironman
Tomáš H. – 4:23 PB
Petr F.– 4:28 PB
Standa – 4:44 první půlka
Michal P. – 4:46 první půlka
Dušan J. – 4:51 PB
Petr H. – 4:52 PB
Martin V. – 5:06 první půlka
Alex O. – 5:12 první půlka, defekt
David T. – 5:15 první půlka
Terka H. – 5:12 PB
Renča Č. – 5:34 PB
Eva E. – 5:57 první půlka


Kdo se o vás bude starat?

Radek Holinka – triatlonový trenér s 12-ti letou praxí, zakladatel Betri, dokončeno 11 IM
Jan Kutil – dlouholetý reprezentant v plavání, medailista z MČR
Kateřina Janovská –plavkyně, stále aktivní triatlonistka a trenérka s 12-ti letou praxí
Daniela Kočovská – plavecká trenérka s 20-ti letou praxí
Ondra Kočovský – plavecký trenér a rozhodčí s 10-ti letou praxí


To hlavní co vám nabízíme je skvělá parta lidí, která tvoří jeden tým.

Článek zobrazen 417x